MUN PAHIN VASTUKSENI KATTOO PEILISTÄ MUA

maanantai 2. maaliskuuta 2015

Kuuntelen aika usein Elastisen Eteen ja Ylös kappaletta salilla ollessani. Kerran sen tahtiin juostessa ja sanoja kuunnellesani keksin kirjoittaa otsikon mukaisen postauksen. Toivottavasti tää herättää myös teissä ajatuksia ja ehkä motivoi myös liikkumaan :-)

collage1j

En tiedä, kuinka moni saa hiljennettyä sen pienen äänen päänsä sisällä. Se on varmaan sellainen juttu, jonka sitten ajan myötä oppii. Ainakin omalla kohdalla olen tosiaan itse se pahin vastustaja ja hidastelijakin aina välillä :-D Sen huomaa kaikista helpoiten lenkillä tai juoksumatolla, sillä mulla on aina ollut pieni viha-rakkaussuhde juoksemiseen. Koiran kanssa leikkeilystä on juurtunut sellainen tapa, että välillä saa (koiran kanssa pitää) pysähdellä. Valehtelematta melkein kaikki koirat haluavat kuitenkin aika usein päästä nuuskimaan ja merkkaamaan reviiriä, mikä tietysti vähän hidastaa vauhtia. Siitä saa aina välillä mukavia hengähdystaukoja omaan rehkimiseen, mutta entäs sitten kun se koira ei enää olekaan mukana. Oon ainakin itse huomannut, että edelleen samoja reittejä juostessa tekee mieli pysähdellä. Tiedän kyllä, että jalat vielä jaksaa mutta mieli haluaisi jo luovuttaa. "Jos tuon lampun luona alkaisi kävelemään?" Joskus se "ääni" koittaa keksiä myös tekosyitä kuten esimerkiksi biisin vaihtamisen puhelimesta, joka voisi olla samalla "hyvä" syy pysähtyä.

collage2j

Oonkin tässä vuoden verran salilla käydessäni huomannut, että mun on paljon helpompi juosta matolla kuin ihan vapaasti ulkona. Se juoksumatto pitää paremmin vauhdin päällä ja niin sanotusti pakottaa menemään eteenpäin.
En koe (ainakaan vielä) kuuluvani niihin ihmisiin,  joille tulee ihan kauheen hyvä fiilis treenaamisen jälkeen. Totta kai olen ylpeä itsestäni silloin, kun vaikka ylitän itseni jaksamalla isommilla painoilla. Siihen se sitten oikeastaan jääkin. En oikein osaa selitää teille tätä ajatusta, koska en nyt muista sitä sanontaa mistä aina puhutaan :-D Se on tietysti ihan omakohtaista, mitä siitä liikunnasta saa irti. Sen kuitenkin olen oppinut ettei itseään pidä lähteä pakottamaan sellaiseen, mitä ei oikeasti halua tehdä. Mulle esimerkiksi jäi tosi pitkäksi aikaa ns. kammo smith-laitteeseen, kun askelkyykkyjä tehdessäni multa lähti toinen kenkä jalasta ja jäin vähän jumiin sinne alle (onneksi äidinkielen opettaja tuli pelastamaan). Pitkästä aikaa vuoden alussa menin yrittämään ja olihan se aika hirveää, mutta pitäähän niitä kyykkyjä välillä siinäkin tehdä.

collage3j

Siitä päästäänkin viimeiseen asiaan eli treenien monipuolisuuteen. Mie ainaki kyllästyn suhteellisen helposti samaan ohjelmaan pitkällä aikavälillä. LadyLinellä onneksi toimii Mywellness, jossa voi tehdä omia treeniohjelmia ja seurata kehitystä. Viimeiset pari kuukautta treenailin sen avulla tekemieni ohjelmien mukaan (+ tietysti ryhmäliikuntatunnit), mutta nyt päätin kokeilla Ainon Beach body 2015 treeniohjelmaa. Menkääs ihmeessä kurkkaamaan Ainon blogia - siellä on paljon muitakin kiinnostavia juttuja! Niin kuin aiemmin mainitsin kyllästyn aika helposti, minkä huomaa tässä siitä että välillä tympii tehdä yli 40 toistoa samaa liikettä :-D Tulokset kuitenkin kiinnostaa, joten katsotaan kuinka pitkään teen tällä ohjelmalla.

Toivottavasti tästä postauksesta ei tullut ihan hirveän sekava. Mulla oli päässä niin paljon ajatuksia, joita yritin koota tähän sen kummemmin suunnittelematta. Meinasin aluksi laittaa tähän loppuun motivoivia biisejä, mutten nyt keksi muita kuin Mark Ronsonin ja Bruno Marsin Upton Funkin. Ehkä teen taas tulevaisuudessa uuden postauksen soittolistalla olevista biiseistä. Kertokaas te nyt, mitä piditte tästä postauksesta? :-)

Kaikki kuvat Wehear:ista, löytyy mun motivation kokoelmasta

6 kommenttia

  1. Hei tää oli mielenkiintonen postaus, oli kiva lukea sinun ajatuksia treenaamisen suhteen! :-) ja oon täysin samanlainen tuossa, että kyllästyn tosi nopeeta ja aina pitäis saaha jotain uutta.. :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi mukava kuulla, että tykkäsit! Joo tuo on kyllä niiin perus :D

      Poista
  2. Tää oli tosi hyvä postaus! :-)

    VastaaPoista
  3. Mä törmäsin ihan loistavaan tekstinpätkään, jonka poimin tuossa blogiinkin: "Your mind will quit a thousand times before your body will." Koska kyllä se niin vaan on, että pää siinä ekana alkaa laittaa vastaan, kuten säkin tuolla ylempänä pohdit. Pystyn myös hyvin samaistumaan noihin tekosyihin pysähtyä! :D "Ahaa, täytyykin katsoa, onko Sportstracker vielä ihan kartalla" ym. yhtä luovaa. Mielenlujuutta vaan lisää, niin treenaaminenkin helpottuisi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon saattanut itsekkin lukea tuon joskus jostain! Haha joo krhm samaa oon tainnut itsekkin joskus katsoa ja pysähtyä.. :D Joo on se tässä ajan myötä kehittynyt ja hyvä fiilishän siitä tulee, mitä pitempää esim juoksee pysähtymättä :)

      Poista

Latest Instagrams

© Holyfacepalm. Design by FCD.