HIUSTEN PITUUDELLE "SOKAISTUMINEN"

tiistai 25. elokuuta 2015

Huh tätä kiirettä ja ehkä pientä stressiäkin on ollut ilmassa. Eilen koulun loppuessa vasta puoli neljältä tuntui ettei mulla riitä aika kaikkeen, mitä olisi pitänyt ehtiä tekemään. Tänään olisi pitänyt loppua samaan aikaan, mutta viimeistä tuntia ei onneksi ollutkaan ja päästiin jo puoli kolmelta. Harmitusta ja hiusten lähtöä aiheutti myös rikkinäinen takarengas, jonka isä onneksi korjasi jo tänään. Valitteluista voitaisiin varmaan siirtyä kuitenkim tämän postauksen aiheeseen, joka saattaa herättää vähän ihmetystä :-D Olen pyöritellyt tätä mielessäni jo pari päivää, mutta samahan se on tänne teillekkin jakaa. Lähinnä mietin, että onko tämä nyt ihan hassu tai outo aihe, mutta ainakin itse huomaan "sokaistuvani" hiusten pituuden suhteen.. En tiedä, keksin tuon verbin tuohon väliin ja mun mielestä se sopii kuvaamaan tätä tilannetta.

IMG_9947 (2)j
IMG_9946 (2)j

Tällä sokaistumisella tarkoitan siis lähinnä sitä ettei oikeastaan huomata, kuinka pitkät hiukset todellisuudessa ovatkaan. Kyseessä on vähän sama homma kuin esimerkiksi lihasten kasvatuksessa tai laihdutuksessa. Tietystihän hiukset kasvavat melko hitaasti, mutta silti. Aina niistä toivotaan pidempiä ja paksumpia. Ainakin minulle käy niin, että välillä huomaan peilistä katsoessani, miten pitkät hiukset oikeasti ovatkaan. Tai paremminkin sellaisessa tilanteessa, kun hiukset koskevat paljasta selkää esimerkiksi suihkun jälkeen tai bikinit päällä. Ehkä se yksinkertaisesti johtuu siitä, että hiukset kuitenkin suurimmaksi osaksi ajasta ovat itseltä niin sanotusti "näkymättömissä" roikkuessaan auki selkää vasten tai kotona sotkunutturalla tai vastaavalla. Toisaalta tuolla sokaistumisella voisi varmaan myös tarkoittaa sitä halua kasvattaa hiuksia aina vain lisää. En todellakaan sano, että siinä olisi jotain pahaa tai väärin! Tottahan minä itsekkin olen hiuksiani kasvattanut, mutta nyt heräsin miettimään, että hei näähän on kohta jo ihan sopivan mittaiset. Onhan tähän kasvatukseen jo mennytkin muutama vuosi, välillä hiuspillereiden avulla, mutta useimmiten ilman :-D

Onkos siellä ruudun toisella puolella samanlaisia fiiliksiä?

11 kommenttia

  1. Jep, ihan samat fiilikset! Oon jo useemman vuoden yrittänyt kasvattaa pitkää lettiä, ja koko ajan on vaan tuntunut ettei se meinaa kasvaa millään. Hiukset näyttää kuukausi toisensa jälkeen yhtä pitkiltä (siis lyhyiltä:D), vielä kun mun hiukset ei oo kovin nopeesti kasvavaa sorttia. Mutta oon nyt viimeaikoina kans havahtunut että onpas ne pitkät! Mun hiukset on ehkä muutaman sentin lyhyemmät kun sun (tai no näitä kuvia kattoessa nimenomaan tuntuu että ne on puolet lyhyemmät ja aattelen vaan et olispa mullakin noin pitkät!:D) mutta nyt nää on oikeestaan siinä pituudessa missä oon pitkään toivonut niiden olevan. Mutta kyllä, silti haluisin vielä muutaman sentin lisää, saa nähdä heräänkö vielä silloinkaan kun ne huitelee polvissa:D Onneks tässä aiheessa tämmöinen ajatusmalli ei oo kovin vaarallinen, toisin kun juurikin laihdutuksessa yms. Oon siis ihan samassa veneessä!:) Ps. vautsi kuinka pitkät hiukset;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ompa paljon samoja ajatuksia! Kuva muuten on lokakuulta, joten empä osaa sanoa onko nää nyt pitemmät vai ei :-D

      Poista
  2. Aamen. Sama vika rahikaisella, vaikka tääkin kuontalo on ihan yhtä pitkä kun teikäläisellä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. !! Varmasti melkein kaikilla pitkähiuksisilla sama "ongelma" :-D

      Poista
  3. Aamen. Sama vika rahikaisella, vaikka tääkin kuontalo on ihan yhtä pitkä kun teikäläisellä.

    VastaaPoista
  4. Joo, nyt monta vuotta myöhemmin kun katsoo kuvia pitkätukkaisena, ensimmäinen ajatus on "oliko ne oikeesti noin pitkät?" :D ei sitä silloin tajunnut!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sanoppa muuta, ihan sama homma kuin vartaloakin katsoessa! :-D

      Poista
  5. Hei! Heitin kysymys haasteen sinulle Blogini puolella ! :) BohemianLife

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos, miepä meen kattoon! :)

      Poista
  6. Tosta paksuudesta voidaan olla montaa mieltä. Mulla itellä on hyyyvin paksut ja hieman lapaluiden alle pitkät hiukset ja voin sanoa että tää on (varsinkin kesäisin) täyttä tuskaa. Okei näyttäähän ne kivalta, mutta onko hilseily (kun päänahka ei pääse hengittämään kunnolla), hikoilu ja kokonaan auki pitämisen lahes-mahdottomuus sen arvoista. Kokemuksella: ei.

    Ja puhun tässä nyt siis yleisesti pienesti pohtien :D

    Niin ja sulla on oikeesti kivat hiukset ^^ Oon ihailllut niitä tässä jo aika kauan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiiitos! Joo siksipä mullakin on hiukset esimerkiksi kotona kiinni kesäisin tai vaikka siivotessa ettei kuuma tule. Mulla ainakin on hiukset ohentunu ihan värjäyksen ansiosta..

      Poista

Latest Instagrams

© Holyfacepalm. Design by FCD.