MILLÄ SITÄ HERKUTTELIS?

sunnuntai 2. elokuuta 2015

IMG_4074j

Niin, postauksen aihe tosiaan näkyy otsikossa. Takana on taas yksi herkkupäivä ja eilen mietin, että oliko se tumma suklaakaan nyt niin hyvä vaihtoehto. Viimeksi puhuin herkuttelusta huhtikuussa ja sen jälkeen on onneksi tapahtunut paljon. Enää en lipsu herkuttelemaan vaikka Villellä kuinka on herkkuja sunnuntaisin ja muinakin päivinä esillä vaan syön karkkia tai muuta vastaavaa vain lauantaina. Tietysti poikkeuksia löytyy leivosten, keksien ja nyt kesällä jäätelön suhteen kylästellessä, mutta muuten homma on hallussa.

IMG_1444j

Kysymys siis kuuluukin, millä sitä sitten herkuttelisi kerran viikossa ihan luvan kanssa? Tietysti tekisi mieli jotain terveellistä, mutta ainakin mun makuun ne raakaherkkujen ainekset on aika hintavia :-D Sopivaa karkkipussia on niin hakala löytää ja usein sen syömisen jälkeen ei edes jää hyvä fiilis. Kokeilin eräänä viikonloppuna herkutella pitkästä aikaa Ben & Jerry's jäätelöllä, mutta se ei taas oikein tyydytä sitä makeannälkää. Sipsejen syömisestä on kahden kuukauden päästä kulunut vuosi ja Ville jo sanoikin, että alkaa sitten tyrkyttämään niitä mulle (ei kiitos!). Leipominen on tietysti yksi vaihtoehto, mutta siinä esimerkiksi sokerin määrä nousee nopeasti aika korkeaksi (esim. niin hyvässä Rocky road:issa) ja kyllähän sitä jäisi varmasti ylikin eli pitäisi joko pakastaa tai tehdä pienemmällä reseptillä.

IMG_9840j

Olen myös välillä pompotellut mielessäni taas ns. herkkulakkoa, mutta empä tiedä. Musta ainakin tuntuu tällä hetkellä, että on ihan hyvä säilyttää se yksi päivä viikossa. Tiedä mihin sitä vielä lipsuisi, jos ei herkuttelisi ollenkaan. Toinen kysymys onkin, millä te herkuttelette? Haluaisin oikeasti toimivia ja tietysti myös hyviä vinkkejä. Löytyykö tähän sitten oikeaa vastausta - tuskimpa vain. Jäätelö ei taida mun herkkupäivään sopia ja sipsit on ehdoton ei. Haha onkohan tämä nyt ihan tyhmä aihe edes kirjoittaa, no heitelkää kommenttia :-D

22 kommenttia

  1. Herkuttelen yleensä irtokarkeilla, mutta oon vähän kyllästynyt niihin. Tämän viikon perjantaina tein lettuja ja ensi viikolla ajattelin syödä köyhiä ritareita. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Irtokarkeissa on vähän se huono puoli, että Makuunissa ja Filmtownissa ei pääse välillä punnitsemaan :D Ruokakaupoissa pääsee, mikä on mun mielestä ihan huippua mutta ne on usein siellä myös vähän kovempia. Kauhulla myös mietin, miten niissä yleensä pienet lapset maistelee ja koskettelee alimpia laatikoita.. Irtokarkit on kyllä siis munkin lemppareita! Joskus keväällä kävin aina vaan niitä ostamassa lauantaille :)

      Poista
    2. Makuunissa voi punnita välillä, joten eiköhän Filmtownissakin.

      Poista
    3. Okei! Ennemmin mie kuitenki otan omalla arviolla ko meen siihen kassahenkilön eteen punnitsee (en halua häiritä jos on asiakkaita eikä mun nyt pakko oo päästä punnitsemaan :D)

      Poista
  2. Ite oon leiponu viimeaikoina terveellisiä muffinsseja, joihin tuli lähinnä vaan kananmunaa, kaurahiutaleita, banaania ja tippa maitoa. Usein tulee myös tehtyä lettuja esim. rahkasta ja banaanista yms. Iltasin aina telkkaria kattellessa mulla on tapana pilkkoo ittelleni iso kasa hedelmiä ja napostella niitä! :) Myös porkkanat dipattuina on tooosi hyviä. :) Et kyllähän noita korvikkeita sipsille ja karkille löytyy vaikka kuinka. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en oikein muffinsseista välitä, ne jotenkin tuntuu aina maistuvan samalta? Joo mullakin hedelmät kuuluu melkein päivittäin välipaloihin tai iltapaloihin lähinnä banaanit, ananas, vesimelooni ja omenat, joten niillä ei enää varsinaisena herrkupäivänä tee mieli "herkutella" :-D Joo porkkanoitten ja kurkun dippailua ajattelin taas pitkästä aikaa kokeilla, mutta eiliselle Ville osti mulle sen tumman suklaalevyn, mikä vähän siirsi dippailua :)

      Kaipailinkin ehkä siis semmosta jotain herkutteluvinkkiä, en tiedä tosi hankala selittää! Teki kuitenkin mieli taas tästä aiheesta puhua :-D Kiitos paljon kommentistasi!

      Poista
    2. Pakko kysyä mut onko sun mielestä siis silleen, että et voi syödä kasviksia ja dippiä muutoinkuin herkkupäivänä? ;DD Mikä ois terveellisempää kuin dippikasvikset! Toki kermaviilissä on rasvaa, mut niitä on myös rasvattomana tai dipin voi tehdä myös rahkaan.. :D Dipissä on tietty suolaa tms. mutta.... :D jokainen näköjään ajattelee herkuista eri tavoin. :) Oon luullut, että mä oon "tiukkapipo" mut en kyl oo tähä verrattuna ;) Mutta siis ei millään pahalla! :) Jokainen toimii niinkuin parhaakseen näkee. :) En itekkään söisi herkkuja joka päivä. PAitsi tässä tullaan siihen mikä on herkkua kenellekin, toiselle herkkuja ovat hedelmät ja ei syö niitäkään jokapäivä.

      Poista
    3. Voihan niitä arkenakin syödä ja siitä puheen ollen me viime viikolla dippailtiin nakkeja ja siitä mulle tuli se halukin dippailla :D En siis tarkoittanut että voisin dippailla vaan lauantaisin, meillä vaan on niin harvoin dippiä saati sitten kurkkua niin paljon että pitäs ihan varta vasten ostaa jos vaan muistais!

      Poista
  3. Ite mietin kanssa usein, että milläköhän sitä tänä viikonloppuna herkuttelis, mutta harvoin vaivaudun itse mitään tekemään, vaikka siitä tykkäänkin, en vain ikinä oikein keksi, mitä sitä väsäisi..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha eikä! Mulla lähinnä se minkä aiemmin mainitsinkin, että niistä leivoksista tulee aikamoisia sokeripommeja ja ne isot määrät! Mutta voisin kyllä lähiaikoina leipoa jotain.. Onneksi syksyllä on taas monet synttärit, jollon saa leipoa ;)

      Poista
  4. Itse tykkään ostaa punnitse & säästästä niitä eri suklailla kuorrutettuja banaaneita yms, todellakin nappaa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi ne on myös mulle tuttuja, mutta usein en jaksa ihan keskustaan asti mennä niitten takia :D ihanaa että muistutit niistä!

      Poista
  5. mun mielestä jogurtti- ja suklaapäällysteiset pähkinät on ihan parhaita! terveellisiähän ne pähkinät ei enää siinä vaiheessa hirveenä ole, mutta sitäkin parempaa :-D sit kans kun dippaa esimerkiksi mansikoita suklaaseen tai kermavaahtoon niin nam! jos hyviä puolia ajatellaan niin parempi syödä suklaata esim juuri mansikoiden kanssa kuin vaikka vaahtokarkkien, joista löytyy paljon sokeria :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en oo hirveesti tänä kesänä raaskinu ostaa mansikoita :D Ja jogurttipähkinät ja -rusinat nam!!

      Ei vitsi unohdin ihan mitä aioin vielä sanoa.. Ainiin se, että usein makuunissakin otan niitä jogurttilakuja ym <3

      Poista
  6. mustikkaletut/pannarit tai just jotkut jugurtti päällysteiset rusinat, nam niin hyvää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nuo letut ei ehkä niin mun makuun ole herkuttelussa :D ne ei tyydytä taas sitä mutta ne rusinat!!

      Poista
  7. http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/139842/Mikrobrownies/ Vie makeannälän mennessään, on erittäin hyvää ja nopea valmistaa. Jos et oo vielä kokeillu niin suosittelen ainakin testaamaan! Nyt kyllä alko tehä mieli, niin taidankin mennä keittiöön tekemään tätä herkkua 😄

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mikrobrowniet tuli tutuksi mulle joskus yläasteella enkä niistä oikeastaan enää välitä :D Vähän ehkä samaa luokkaa kun muffinssit.. Mun äitin herkkua ne kyllä on! Kiitos kuitenkin vinkistä :)

      Poista
  8. kuinka usein tsekkaat sun säpön ?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Useita kertoja päivässä ja vastaan mahd pian kun ehdin :)

      Poista
  9. haha mä herkuttelen ainaki sillä mitä mieli tekee.. :D En tykkää mistään raakaherkuista (liian tunkkaisia ja rasvaisia mun makuun). Joskus se herkku on mustikkapiirakka joskus karkkia.. En ite jaksa olla niin tarkka et ois pakko päästä punnitsemaan välillä. :D Vaan otan sen verran minkä luulen jaksavani syödä illan aikana tai sitte säästän seuraavaan kertaan. :) Tai annan kavereille. :D Herkkua on mulle myös turkkilainen jogurtti ja marjat. Sitä saatan joskus arkenakin syödä harvoin kylläkin , mutta tulee aikoja, jolloin tykkään syödä sitä. :) Ennen herkut ei kuulunu mun elämään oikeastaan ollenkaan ja nykyään kuuluu yleensä sopivissa määrin. :) Joskus tuntuu, että syö liikaa niitä (vaikka oikeesti ei edes) mut itelle liikaa ja sillon vaistomaisesti vähentää, jos olossa alkaa tuntumaan.. :D Ei kannata tehdä stressin aihetta siitä mitä herkkuja syö. :D Jos ei tee mieli mitään nii sit ei syö! Ja jos tekee mieli niin sitte syö.... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samalla tavoin mieki otan minkä verran otan, usein oon vaan sellainen etten jätä irttareita vaan ne tulee syötyä kaikki (koska oon valinnu pussiin vaan hyviä) paitsi ei tietenkään ähkyyn tai huonoon oloon asti :D

      Joo enhän mie tästä stressiä ota, kunhan teki mieli kirjotella kun ruokavaliosta on pyydetty postausta! Mullakaan ei ennen poikaystävää tullu herkutultua joka viikko, mutta sitten se vaan tuli herkkujen kanssa mun elämään.. Haha no ei, en tietenkään syytä häntä:)

      Sulla on huippu asenne!

      Poista

Latest Instagrams

© Holyfacepalm. Design by FCD.