MUN LIIKKUMISESTA JA PARI TREENIOHJELMA VINKKILINKKIÄ

maanantai 31. elokuuta 2015

Postausta liikuntaan liittyen pyydettiin jo jonkun aikaa sitten ja olen sen jälkeen koittanut mietiskellä, miten tämän toteuttaisin. Sen voisin ehkä tähän alkuun mainita, että olen käynyt salilla kohta noin kahden vuoden ajan. Ensimmäisenä vuotena noudatin mulle tehtyä saliohjelmaa, mutta vaihtaessani salia edellisvuoden joulukuussa aloin etsimään itse ohjelmia netistä. Sillä tiellä olen vielä tähän asti pysynyt ja alempana onkin muutama mun suosikeista.

IMG_5518j

Käyn salilla viikossa noin 3-5 kertaa, joista 1-2 on jalka/pakaratreeniä, 1 hauis- ja ojentaja(ja olkapää)treeni sekä vaihtelevasti fiiliksestä riippuen selkä- ja vatsatreeni ja ryhmäliikuntoja. Viimeisenä mainitusta käyn useimmiten Cross training:issä, kahvakuulassa tai Bike basic:ssä. Näitä luetellessa on kyllä pakko mainita, että edellisestä kahvakuulatunnista on vierähtänyt ainakin reilu kuukausi! Mun lempitreenejä on tietysti pakara- ja selkätreenit. Vatsoja pitemmän päälle tehdessä alkaa jostain syystä ärsyttämään :-D Lempiliikkeitä pakaralle on jalkaprässi sivuttain, jalan painaminen alas dippi- ja leuanvetolaitteessa, kuminauhakävely..

IMG_5526j

Kaikista eniten mie odotin tämän postauksen tekemisessä sitä, että pääsen jakamaan teille treeniohjelmia/-liikkeitä, joita olen netistä löytänyt. En siis halua alkaa mitään ohjelmia itse vääntämään vaan linkkaan tähän blogejen postauksia, jotka on mulla puhelimessa aina auki :-)

Pakara-/jalkatreeni:
http://a-rou.indiedays.com/2015/07/29/hapottava-pakaratreeni/
http://jonna1983.fitfashion.fi/2015/08/19/nain-saat-crossfit-pakarat/
http://trainingdrama.fitfashion.fi/2015/06/10/tehokas-jalkatreeni-oman-kehon-painolla-video/ (tämän jälkeen on jalat takuuvarmasti kipeät!)

Selkätreeni:
http://kaurapuuroakimalletta.fitfashion.fi/2012/02/25/selka-ja-vatsatreeni/
http://kohtakunnossa.fitfashion.fi/2015/05/31/uusi-selkatreeni/
http://minifitness.fitfashion.fi/2013/06/13/mimmit-treenaa-selka-olkapaat-kondikseen/

Käsitreeni:
http://minifitness.fitfashion.fi/2013/05/27/hauis-ojentaja-go-hard-or-go-home/
http://doittoday.fitfashion.fi/2015/02/24/tehokas-kasitreeni/

Vatsatreeni:
http://vilmap.com/2015/03/16/favorite-ab-workout-video/

Nuo nyt tällä hetkellä löytyy niistä avoimista välilehdistä, mutta googlettelen usein muitakin joko ennen salille menoa tai vasta paikan päällä. Tykkään vaihtelusta ja sillä estää myös pitemmän päälle kyllästymisen.

IMG_5520j

Siinäpä ne, tuntuu vähän hassulta kirjoittaa tämmöisestä. Tänään ajattelin mennä pitkästä aikaa kokeilemaan LM Bodysteppiä, saas nähdä miten käy! Edellisestä kerrasta on varmaan ainakin kaksi kuukautta, joten tulen olemaan ihan hukassa. Kivaa vaihtelua silti pyöräilyyn, jota tulee kyllä harrastettua hyötyliikuntana tällä hetkellä ihan tarpeeksi.

PS. Otettiin nuo kuvat, kun käytiin potkimassa viikonloppuna. Mulla oli alunperin mielessä aika erilaiset tekemiset ja taustat, mutta säiden ja kaiken muun takia nämä saa luvan kelvata. Piti myös kysyä, että haluaisitteko My dayn mieluiten kuvina ja tekstillä (puhelimella vai kameralla) vai videolla? Puhelimella on tietysti vähän helpompi kuvata esimerkiksi koulussa. Se voisi olla ihan kiva toteuttaa tässä lähiaikoina :-)

4 kommenttia

  1. Tää postaus meni kirjanmerkkeihin, kiitos! :)

    http://more-than-we.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos sulle, ihana kuulla että tästä on apua/hyötyä!

      Poista
  2. Kiitos vinkeistä! :)
    Ja kaikentyyppiset MyDayt on kivoja, niin ihan sun fiiliksen mukaan ;)

    ❀Cinderella Days❀

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eipäs mitään! Pitää katsoa jos ensi viikolla ois mielenkiintoisia päiviä :-D

      Poista

Latest Instagrams

© Holyfacepalm. Design by FCD.