ONKO TÄMÄ BLOGGAAMISEN TODELLINEN HINTA?

torstai 24. marraskuuta 2016

Taidan mennä tällä kertaa ihan suoraan asiaan. Olen hautonut tätä postausta jo varmaan kuukauden päivät, mutta eiköhän nyt ole jo aika laittaa tämä postaus ulos. Olen miettinyt ja puntaroinut, miten muutan näin vakavan asian sanoiksi niin, että se on nätissä ja sopivassa muodossa. Mua nimittäin harmittaa ja suoraan sanoen loukkaakin.



Muutamaan otteeseen tänä vuonna muhun ja Villeenkin on otettu yhteyttä sellaisen asian merkeissä kuin, että joku käyttää mun kuvia ominaan seuranhakusivustolla. Ensimmäinen yhteydenotto tuli alkuvuodesta ja viimeisimmästä on noin kuukaisi aikaa. Kyseessä on ilmeisesti sama henkilö, joka on suoraan täältä blogin puolelta ottanut useita kuvia omaan käyttöönsä. Alkuvuodesta juttui vaipui unholaan ja ajattelin sen varmaan olevan vain sen yhden kerran juttu. Mutta nyt se ei unohdu, koska nyt tällä viimeisimmällä kerralla tämä kyseinen henkilö oli kertonut juttuja mun elämästä ja suhteesta Villen kanssa. Nuista on ollut ihan hirveää saada tietää. 



Miehet ovat ottaneet Villeen yhteyttä ja kertoneet hänelle mun kaksoiselämästä ja siitä, kuinka etsin seuraa itselleni. Todellisuudessa en ole ikinä edes käyttänyt Tinderiä tai mitään vastaavia, koska ollaan oltu yhdessä Villen kanssa vuodesta 2013. Niin, että mua nyt kyllä tosiaan harmittaa ihan hemmetisti. Vaikka toki tiedostan, että kerran nettiin laittamiani kuvia ei saa sieltä enää ikinä pois, en olisi silti koskaan arvannut tälläistä. Että joku käyttäisi mun kuvia tai vielä tonkisi musta tietoa omaan käyttöönsä. Kerron tänne blogiin asioita melko pintapuolisesti, mutta tuo sai miettimään asioita vielä uudestaan. Kerronko sittenkin liikaa? Olen jättänyt postausten ulkopuolella esimerkiksi mun vanhemmat, mutta olen puhunut Villestä ja julkaissut täällä kuvia hänestä. Olen myös kertonut, mitä koulua käyn ja missä olen töissä. Nuita tietoja kun eivät kaikki bloggaajat jaa.


Miksi julkaisen tästä postauksen? Toivon, että tämä homma nyt loppuisi. En vielä aiemmin ehtinyt selvittelemään tätä asiaa ja etsimään tietoa poliisin sivuilta valeprofiileista. Onhan tämä nyt jo hemmetin loukkaavaa ja poliisiasia. Nyt mulla onneksi löytyy aikaa sen selvittelemiseen ja toivon myös, että tämä mun kuvia käyttänyt henkilö näkisi tämän postauksen. 

Olisi myös kiva kuulla, onko siellä joku, jolla on kokemuksia samasta aiheesta? Tällaisiä postauksia ei juuri tule vastaan. Kommenttia kehiin siis! :-)

17 kommenttia

  1. Tuo saa aina karvat pystyyn ja pienen raivon nousemaan. En ole törmännyt samaan blogin kautta, mutta kuviani on varastettu profiilistani, tehty feikkiprofiilejä,sovittu treffejä "minuna" ja ehkä ikävintä,käyty jossain törkysivuilla minun nimissäni ja kuvillani. Tuosta todellakin kannattaa tehdä poliisiasia. Valitettavasti tuollaisia mielenvikaisia mulkeroita on olemassa enemmän, kuin uskoisikaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei hitto! Kuulostaa ihan hirveeltä :-( Toivottavasti säkin oot saanu sun kuvia käyttäneet kiinni!

      Poista
  2. Mun identiteettiä ei ole koskaan varastettu, mutta yksi nuori bloggaaja kerran kopioi mun kirjoittaman postauksen sanasta sanaan, muutti vaan "minät" "mieksi". Se oli mun paras postaus ikinä, ja sai tosi paljon kehuja ja kommentteja, ja oikein kiehui päässä kun ihmiset oli mennyt kehumaan tämän kopioijan blogiin kuinka hyvin HÄN on sen kirjoittanut. Pistin sitten luonnollisesti paskamyrskyn pystyyn, ja tämä kopioija lupasi kertoa blogissaan kopioineensa ja poisti postauksen. Eipä hän koskaan sitä tehnyt, ja sittemmin lopetti bloggaamisen aika pian kokonaan. Varmaan loppui ideat kesken, kun ei voinutkaan enää kopioida muiden tekstejä.

    Argh, vieläkin kiehuu, niin sun puolesta kuin tän kopiointiasiankin takia, vaikka tästä on aikaa jo kolmisen vuotta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei tähän löydy edes oikein sanoja, miten voi tulla edes mieleen tehdä jotain tuollaista! Ehkä oon lukenutkin tästä kopioinnista kun oot tuon paskamyrskyn nostanut, kun jostain kopioinnista oon joskus lukenut. Onneksi juttu selvisi!

      Poista
  3. Kuinka kamalaa! Mulla on käynyt vähän sama juttu kun Netalla.^ Bloggasin pari vuotta sitten ja huomasin pian yhden neitosen kopioivan tekstejäni. Tottakai kaikki nuoret myös ottavat samantyyppisiä pärstäkuvia, mutta jossain menee raja mielestäni siinäkin, kun kuvat olivat myös kuin suoraan kopio, hän käytti kuitenkin omia kuviaan. Mielestäni sinun kohdalla kyseisen henkilön saisi etsiä ja sakottaa kunnianloukkauksesta !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis pitäsköhän tässä alkaa jo välillä kopioimaan pätkiä omista postauksista ja googletella niitä, jos tuo on yleisempää :-o inhottavaa!
      Ja joo, nyt kun on vihdoin aikaa niin oon alkanut selvittelemään tätä asiaa :-/

      Poista
  4. On myös paljon mahdollista se, että kyseessä on joku läheinen teille. Kannattaa pytää linkit kaikkii näihin kuviin ja olla yhteydessä sivustojen ylläpitäjiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä! Näin aion juuri tehdä, toivottavasti tämäkin selviäisi :-/

      Poista
  5. Nää tällaiset jutut niiiiin pistää veren kiehumaan... Onneksi itelleni ei ainakaan omien tietojen mukaan oo tollasta "identiteettivarkautta" oo ollut, ja hope so ei tuu tapahtumaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sanoppa muuta!! Toivotaan niin :-)

      Poista
  6. Tottahan se on, että kun kuviaan nettiin laittaa, ei niitä välttämättä koskaan saa pois, mutta ei se kyllä ole mikään oikea argumentti kuva-, ellei jopa identiteettiivarkauksien yhteydessä.

    Pelkkä kuvien kopiointi ja käyttö luvatta on laitonta ja identiteettivarkaus sitäkin suurempi rikos. Suututtaa että tuollaista tapahtuu - jos yhtään löytyy mitään konkreettisia todisteita, ottaisin suorilta yhteyttä poliisiin. Ihan liikaa saa ihmiset tehdä rikoksia netissä joutumatta koskaan vastuuseen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oot ihan oikeassa, mutta valitettavasti tuokin on käynyt mielessä :S
      Kiitos kommentista, niin aioin todella tehdä! :-)

      Poista
  7. hyi kauheeta...toivottavasti juttu selviää!

    VastaaPoista
  8. Kamalan kuulosta!

    Mullakin kokemusta, kun mua muutaman vuoden nuorempi poika päätti tehdä mun nimellä, kuvilla ja tiedoilla blogin, Facebookin, Instagramin, Ask.fm:n ja vielä Snapchatin (mitä siellä voi edes lähettää vääränä tyyppinä?) ja että mulla meni hermo sen kanssa vääntämiseen ja kääntämiseen...

    Toivottavasti tää sun juttu selviää pian :/ inhottavaa tommonen... suosittelen myös ottamaan yhteyttä nettipoliisiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mitä ihmettä?! Tuo on kyllä jo mennyt todella pitkälle :-o
      Toivottavasti myös sun juttu selvisi!

      Poista
  9. Kokemusta asiasta täälläkin valitettavasti... Muhun otti viime kevään/kesän aikana parikin miestä yhteyttä blogin fb -sivun ja snäpin kautta, että olivat kuulema jutelleet mun kanssa joissain deittichateissä ja olisivat kiinnostuneita juttelemaan lisää. Ja noh, kuten arvata saattaa niin en ollut kyseisten miesten kanssa koskaan jutellut enkä tosiaankaan käytä seuranhakupalveluita, sillä poikaystävä löytyy myös täältä kotoa. Joku vain oli käyttänyt mun kuvia, blogia ja henkilöllisyyttä ympäriinsä ja jutellut ties mitä mun kasvoilla, mutta onneksi tälläistä ei oo enää vähään aikaan kuulunut! Ihan kamalia! :s

    VastaaPoista

Latest Instagrams

© Holyfacepalm. Design by FCD.